Sunday 17 May 2015

Hati Perempuan

Finally, habis jugak cerita #HatiPerempuan k aku mengaku aku layan cerita ni. Every eps without miss. Aku takpernah layan drama tv3 pada waktu waktu yang macam tu. Nak nak lagi yang bersiri. Takkuasa aku nak tuggu next episod whatever and so on. Tapi entah. Aku terperangkap dengan cerita ni. Oh Tidaakk. Aku terperangkap dengan semua jenis Ku yang hado. Hahahah

*pada waktu waktu yang macam tu*
Macam mana?

• Semua tahu kan #HatiPerempuan start dari pukul 6:55 pm sampai 8:00 pm? Tu waktu2 nazak bagi umat Islam. Kenapa aku cakap nazak? Sebab waktu macam tu lah yang paling sesuai solat hajat, tadarus dan lain lain. Tapi sebab tersangkut dengan cerita ni, semua tu terbang. Astaghfirullah :(

• Dekat rumah aku, ada rules. Kena tidur sebelum pukul 10pm *takpun kena masuk bilik pura pura tidur* And takboleh tengok tv lepas maghrib. Kena tggu dalam pukul 8 centu. So, untuk tgk cerita #HatiPerempuan mmg susah! Kena tgk sorok2. Volume paling slow! Kalau dengar ayah berdehem, mute terus! Pastu kena baca subtitle je. Takleh dengar suara gedik Yuhanis. Hm. Tapi takpa. Boleh belajar english

• Drama bersiri ni buat aku taktentu arah tau. Sebab dia ada episod2 dia. So aku jadi terikat. Kalau tengok episod 2, episod 3 tinggal, ha terus takfaham episod 4. Jadi macam, eh what happend yesterday? Dah kenapa tetiba rambut Angah lurus? Dah kenapa tiba2 KuLin ada kat sini? Ha centu.

So apa yang aku nak cakap kat sini, aku TAKKAN layan cerita Isteri Luar Biasa amende tah yang ganti #HatiPerempuan sebab aku takkan batas kan pergerakan aku pada pukul 6:55 pm sampai 8:00 pm tu. Susah tau nak gerak kulu kilir! Terikat dengan tv. So aku taknak jadi macam tu.

Sekian daripada saya yg setia menonton drama #HatiPerempuan dan insaf untuk tonton drama lagi.

Barakallahu feek!

No comments:

Post a Comment