Wednesday 15 April 2015

Percaya Atau Tidak Yang Aku Pernah ...

Tajuk macam suspen kan? So, yap.

Percaya atau Tidak yang aku pernah kena gigit dengan MONYET? Ini fakta. Ya, aku pernah kena gigit dengan monyet and kesan daripada 'kenangan' tu masih wujud sampai sekarang :) cemana boleh kena? jeng jeng jeng ..

Once upon a time, there's a princess name Donut Berlubang. Eh? K serious.

I have an uncle name, eh chop! penting ke korang tahu nama pakcik aku?
*omg weh. please lah serious. kang orang taknak baca blog annoy kau baru tahu*
k sorry sorry.

Ceni cita dia. I have an uncle that we call 'Pak Boy'. Beliau tinggal dengan wan dekat kampung. He works as a farmer. So, pada suatu pagi yang indah. Macam biasa, Pak Boy pun menapak lah ke kebunnya as usual. Then, he found anak monyet yang tercedera without his mom. Tak tahu la mana mak dia. Jarang mak monyet tinggalkan anak dia. Atas sifat kasihan yang menebal, meluak luak sampai nak tertumpah daripada hati dia tu *k merepek* so he decided to bring the little monkey back home and rawat sampai sihat. Monkey tu takda la teruk mana pun. Takat luka2 biasa je pun. After few days sihat lah! Dalam masa few days tu lah Pak Boy boleh terjatuh cinta dengan monyet tu. I forgot the monyet's name so we assume nama dia MoMo k?

Almost 2 weeks MoMo tinggal dekat rumah tu. and banyak jugak la ayah dapat call yang para cousin aku kena cakar dengan si MoMo tu. Why they have to report to my dad? Sebab ayah saya anak sulung lelaki. Anak kedua daripada 16 orang adik beradik. Tapi sulung lelaki. Faham tak? Faham tak? *mohon buat buat faham* so, ayah bertanggungjawab untuk tahu segala isu shemasha *aku eja centu untuk elakkan korang tershahsul* tentang adik beradik nya yang 15 orang tu dan para anak buahnya yang takterkira,

Then, the 3rd weeks MoMo kat rumah tu, baru la aku balik kampung. Dalam kereta lagi my mom dah bebel 5 minutes "jangan dekat dengan monyet tu! haritu lutfi dah kena cakar, shima dah kena ni itu dan sebagainya" akur. Pasrah. Aku ni boleh tahan jugak penakutnya. hehe  aku tenung dari jauh je tengok para cousins aku main dengan MoMo. Baru satu step nak dekat, ibu dah buntangkan mata. Sebagai anak yang solehah *gittewwww* aku pun make a long gap with MoMo.

Nak dijadikan cerita, malam tu hujan. Kind of ribut. MoMo dekat luar! takda sangkar. Pity him :( But who cares? Im 12 *standart 6*  waktu tu. Main dengan cousin sampai pengsan je tahu.

Nak dijadikan cerita lagi sekali, the next day tu masa wan nak bagi dia breakfast *kelas kau monyet, ada bekpesss* Then wan realised yang kaki MoMo ada luka sikit. Sikit je luka. Ciput jeeee. Macam terseret kat ranting. Calar cenonet jeee. takmati punya lah! So takda la wan decide nak buat pape kat MoMo.

Tapi tu la. Aku ni jenis takleh tengok orang lebih dari aku sikit. *dulu laa. peranagi kekecik dulu* aku usha dari jauh sedara aku main dengan MoMo. Ah! Takleh jadi! Aku kena jugak dekat dengan MoMo even once! Saja nak buktikan dekat semua orang, aku pun boleh. *padahal nobody cares pun*

So i decided to take a cotton bud and minyak gamat. Nak jadi heroin of the day. Nak sapu dekat luka si monyet tu. Konon. Kata kau. Sekali hengko. Tah cemana entah. Tersilap bagi ke apa ke. Atau mood monyet tu tak elok kot. Aku baru hulur tangan nak sapu ubat, si MoMo sambar tangan aku!

apa yang aku buat? nak tahu? aku belai monyet tu. aku biar kan je dia gigit tangan aku :)

KAU GILA?! MONYET TU GIGIT TANGAN AKU KOT! Memang menjerit la aku kan? sampai terkeluar halkum aku jerit. halkum? serious ah halkum weh? HAHAHAHAHA kidding. I perempuan sejati okay. Back to story.

Semua cousin lari masuk rumah. Aku sensorang hadap binatang tu. MoMo gigit aku around 2 minutes. After that, dia lompat kat badan aku. Gigitan tadi dia tak lepaskan lagi tau! Kau bayangkan. Aku jerit non stop. Dalam 5 minutes lepas tu kot baru MoMo lepaskan gigitan.

aku terus lari masuk rumah. Ibu aku dengar 'eh, lain macam je cara jerit. jom usha?'

Ibu nampak aku termenyangkung menyangkung dah. Tangan aku? takda darah langsung! Apa yang terkeluar hanya isi putih. i dont know what is that. Mungkin lemak sebab masa aku standart 6, aku mok mok sikit. hahahahah. sikit je k? takyah lelebih. sikit je.

Ibu cecepat call ayah. Waktu tu ayah kerja. Ayah drift balik umah. hanto aku gi klinik.

Waktu tu hari ahad. So, kedai dekat pekan memang takda satu pun bukak. Terpaksa drift ke simpang pertang. dalam 20 minutes gak ah. Tapi, aku tak sakit langsung pun lepas kena gigit tu. aku usha je tangan aku. Setitik darah pun takkeluar. aku usha je lemak aku tu. hahaha.

Sampai kat klinik, kena jahit. 5 jahitan taksilap. And sampai sekarang masih ada kesan. And kalau perhatikan betul betul, sampai sekarang tangan kiri *kena gigit monyet* aku agak kurus sikit daripada tangan kanan. Niat dihati mmg nak tunjuk gambar dekat korang cemana bentuk kesan. Tapi tu la. Aku kena gigit dekat atas sikit daripada pergelangan tangan. ops, aurat. cannot expose. no no no!

ayah terus call pak boy suruh lepaskan monyet tu kat hutan balik. Mungkin dia betul2 monyet hutan. So kelakuan agak buas. Kan?

Sampai sekarang Pak Boy tak bela apa apa haiwan dah and sampai sekarang jugak aku takut monyet. fobia.

sekian :)




3 comments:

  1. HAHAHA, kelakar. Tapi rare sangat nak dapat pengalaman macam ni, nak dekat dengan monyet pun takut 😂

    ReplyDelete
  2. HAHAHA, kelakar. Tapi rare sangat nak dapat pengalaman macam ni, nak dekat dengan monyet pun takut 😂

    ReplyDelete